Duvan

Från high lunge ska du ner på alla fyra och göra övningen duvan. Detta är den sista delen innan du ska prova krafterna med twisted sister.

Så gör du duvan

  • Från Höga utfall med twist sätt händerna i golvet och gå ner på alla fyra.
  • För höger fot framåt och placera sedan foten bakom vänster hand. Placera höger knä i golvet ut åt höger sida så knät sticker ut utanför höften åt höger.
  • Flytta vänster ben långt tillbaka och böj den bakre foten under. Pressa därefter knäna mot golvet och mot varandra och känn hur höften lyfter sig.
  • Pressa ner högerfotens tår i golvet. Använd höftlyftet till att dra svanskotan ner mot golvet och dra in magen.
  • Lyft upp bröstkorgen och dra tillbaka axlarna in mot ryggraden, samtidigt som du håller mage och ben aktiva. Placera fingertopparna mot golvet.
  • Vänd uppmärksamheten och andetagen djupt in mot låren, så du får bindväven att slappna av och inte spänna sig och göra motstånd.
  • Om du kan så ska du lägga dig över höger ben och flytta fokus mot dina andetag i den här positionen.
  • Andas sedan in 3–5 gånger och repetera övningen på andra sidan.

Instruktion på video

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background