Duvan

Från high lunge ska du ner på alla fyra och göra övningen duvan. Detta är den sista delen innan du ska prova krafterna med twisted sister.

2 oktober 2015 av Louise Fjendbo

Så gör du duvan

  • Från Höga utfall med twist sätt händerna i golvet och gå ner på alla fyra.
  • För höger fot framåt och placera sedan foten bakom vänster hand. Placera höger knä i golvet ut åt höger sida så knät sticker ut utanför höften åt höger.
  • Flytta vänster ben långt tillbaka och böj den bakre foten under. Pressa därefter knäna mot golvet och mot varandra och känn hur höften lyfter sig.
  • Pressa ner högerfotens tår i golvet. Använd höftlyftet till att dra svanskotan ner mot golvet och dra in magen.
  • Lyft upp bröstkorgen och dra tillbaka axlarna in mot ryggraden, samtidigt som du håller mage och ben aktiva. Placera fingertopparna mot golvet.
  • Vänd uppmärksamheten och andetagen djupt in mot låren, så du får bindväven att slappna av och inte spänna sig och göra motstånd.
  • Om du kan så ska du lägga dig över höger ben och flytta fokus mot dina andetag i den här positionen.
  • Andas sedan in 3–5 gånger och repetera övningen på andra sidan.


Instruktion på video

Nå ditt mål 2020

Kanske är du intresserad av ...

På vilket sätt gör du störst insats för klimatet?


I FORM tipsar