Duvan

Från high lunge ska du ner på alla fyra och göra övningen duvan. Detta är den sista delen innan du ska prova krafterna med twisted sister.

2 oktober 2015 av Louise Fjendbo Jørgensen

Så gör du duvan

  • Från Höga utfall med twist sätt händerna i golvet och gå ner på alla fyra.
  • För höger fot framåt och placera sedan foten bakom vänster hand. Placera höger knä i golvet ut åt höger sida så knät sticker ut utanför höften åt höger.
  • Flytta vänster ben långt tillbaka och böj den bakre foten under. Pressa därefter knäna mot golvet och mot varandra och känn hur höften lyfter sig.
  • Pressa ner högerfotens tår i golvet. Använd höftlyftet till att dra svanskotan ner mot golvet och dra in magen.
  • Lyft upp bröstkorgen och dra tillbaka axlarna in mot ryggraden, samtidigt som du håller mage och ben aktiva. Placera fingertopparna mot golvet.
  • Vänd uppmärksamheten och andetagen djupt in mot låren, så du får bindväven att slappna av och inte spänna sig och göra motstånd.
  • Om du kan så ska du lägga dig över höger ben och flytta fokus mot dina andetag i den här positionen.
  • Andas sedan in 3–5 gånger och repetera övningen på andra sidan.


Instruktion på video

Nå ditt mål 2020

Kanske är du intresserad av ...

I FORM tipsar