Liggande ryggstretch

Den här övningen stretchar igenom hela kroppen och gör att du slipper spänningar i ryggen.

Gör så här

  • Ligg på rygg med armarna utsträckta över huvudet. Sträck hela kroppen på en inandning, vinkla fötterna och pressa hälarna ifrån dig, pressa ner ländryggen i golvet. Stretcha – stretcha – stretcha.
  • Slappna av på en utandning och ta ett andetag. Andas in och sträck ut höger ben och höger arm samtidigt.
  • Du har fortfarande fötterna vinklade och skjuter hälen ifrån dig. Stretcha – stretcha – stretcha.
  • Andas ut, slappna av och andas in. Repetera på den vänstra sidan och avsluta med hela kroppen igen.

Effekt

  • Du stretchar igenom hela kroppen och blir av med alla spänningar.
  • Särskilt ryggen mår bra av att sträckas ut, så att den kan komma till ro på natten.

Hälsosam hela sommaren med I FORM

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Just nu har vi ett specialerbjudande, där du får tillgång till I FORM hela sommaren för endast 49 kr.

ERBJUDANDE: Få 3 månader för 49 kr.


Newsletter background