Förebygg skador

Det andra steget i Rikke Rønholts strategi handlar om att ta hand om dig själv och undvika överbelastning. Här är det vanligaste misstaget nya löpare gör...

Nu kan du känna att du äntligen har sett ljuset i tunneln och att du klarar att springa långt. Om löpningen går bra, så måste det ju gå att springa långt – eller? Men nej! 70 procent av alla löpare skadas varje år och de allra flesta skador är överbelastningsskador.

När du får ont någonstans har du redan drabbats av överbelastning och det finns inte något mer hämmande för motivationen än skador. Less is more! Följ programmet – och spring inte en meter mer!

LÄS OCKSÅ: Hur kan jag undvika benhinneinflammation vid löpning?

Bli hälsosam och stark med I FORM!

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.

På vår sajt och i vår app får du bl a:

  • Över 100 videoträningar på 5 till 40 min.
  • Nybörjarvänliga löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Vill du veta mer om I FORM digital? Kolla här!


Newsletter background