Förebygg skador

Det andra steget i Rikke Rønholts strategi handlar om att ta hand om dig själv och undvika överbelastning. Här är det vanligaste misstaget nya löpare gör...

Nu kan du känna att du äntligen har sett ljuset i tunneln och att du klarar att springa långt. Om löpningen går bra, så måste det ju gå att springa långt – eller? Men nej! 70 procent av alla löpare skadas varje år och de allra flesta skador är överbelastningsskador.

När du får ont någonstans har du redan drabbats av överbelastning och det finns inte något mer hämmande för motivationen än skador. Less is more! Följ programmet – och spring inte en meter mer!

LÄS OCKSÅ: Hur kan jag undvika benhinneinflammation vid löpning?

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background