Så många kalorier innehåller dina gryn, korn och nötter

Det kan vara svårt att hålla koll på mängden kalorier i saltade nötter, rågbröd och mandlar.

Här får du både en visuell översikt ett svart-på-vitt-svar på hur många kalorier de olika portionerna innehåller.

Cornflakes, fiberrika: 1. 50 kalorier = 14 gram 2. 100 kalorier = 27 gram 3. 150 kalorier = 41 gram 4. 250 kalorier = 68 gram 5. 500 kalorier = 135 gram

Rågbröd: 1. 50 kalorier = 25 gram 2. 100 kalorier = 49 gram 3. 150 kalorier = 74 gram 4. 250 kalorier = 123 gram 5. 500 kalorier = 245 gram

Havregryn: 1. 50 kalorier = 14 gram 2. 100 kalorier = 27 gram 3. 150 kalorier = 41 gram 4. 250 kalorier = 68 gram 5. 500 kalorier = 137 gram

Pasta, fullkorn: 1. 50 kalorier = 14 gram 2. 100 kalorier = 28 gram 3. 150 kalorier = 42 gram 4. 250 kalorier = 70 gram 5. 500 kalorier = 140 gram

Ris: 1. 50 kalorier = 14 gram 2. 100 kalorier = 27 gram 3. 150 kalorier = 41 gram 4. 250 kalorier = 68 gram 5. 500 kalorier = 137 gram

Mandlar: 1. 50 kalorier = 9 gram 2. 100 kalorier = 19 gram 3. 150 kalorier = 28 gram 4. 250 kalorier = 47 gram 5. 500 kalorier = 95 gram

Jordnötter: 1. 8 kalorier = 50 gram 2. 16 kalorier = 100 gram 3. 24 kalorier = 150 gram 4. 40 kalorier = 250 gram 5. 80 kalorier = 500 gram

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background