Magövningar: Tjänarens sitdown

Din platta mage väntar där under extrakudden! Här är ännu en effektiv magövning som du ska göra så många gånger du bara kan.

Startposition

  • Sitt med rak rygg med fötterna på en höftbredds avstånd, lätt böjda knän och tårna pekande uppåt. Ta handduken och sträck armen upp mot taket.
  • Ta handduken och sträck armen upp mot taket.
  • Titta framåt. Spänn magen och bäckenbotten.

Rörelse

  • Sänk ner överkroppen med hjälp av magmusklerna. Armen med handduken ska peka upp mot taket hela tiden.
  • Krök ryggen medan du sakta sänker överkroppen, bit för bit.
  • Gör de upprepningar du ska, upprepa sedan med handduken i den andra armen.

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background