Magövningar: Situps med stöd

Vägen till platt mage börjar här. Träna alla dina magmuskler till utmattning. Du ska inte ha några krafter över när du är färdig!

Startposition

  • Håll en viktplatta på bröstet.
  • Lägg dig på golvet med fötterna tätt ihop och knäna lätt böjda. Fotsulorna ska vara i golvet.
  • Spänn dig i mage och bäckenbotten. Titta framåt och nedåt, genom att pressa ner hakan mot bröstet.

Rörelse

  • Spänn magen och lyft överkroppen, så högt du kan.
  • Sänk överkroppen tillbaka till startpositionen, bit för bit.
  • Håll igen på tillbakavägen och upprepa övningen innan skulderbladen nuddar golvet.

För tufft? Strunta i viktplattan i början!

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background