Magövningar: Magtwist

Den här magövningen är bra framför allt för de sneda magmusklerna. Kom ihåg att vrida så långt du bara kan ut åt sidorna.

Startposition

  • Sitt på golvet med böjda knän. Luta dig tillbaka något och kuta med ryggen.
  • Håll handduken med båda händerna med en axelbredds avstånd. Sträck ut armarna framför dig.

Rörelse

  • Spänn magen och lyft fötterna från golvet 5–10 cm.
  • För handduken ut till vänster med utsträckta armar och för samtidigt benen och fötterna ut åt motsatta sidan.
  • Låt dina ögon följa handduken.
  • Upprepa på andra sidan.

För lätt? Byt ut handduken mot en viktskiva/handvikt.

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background