Spring upp och sidkryp nedför trapporna

Du får upp pulsen rejält när du gör den här övningen där du ska springa upp, och sidkrypa nedför trapporna.

Så gör du övningen

  • Spring uppför trapporna så fort som möjligt – nudda endast varannat steg!
  • När du är i slutet av trappan går du ner i en planka, byter riktning i trappan och kryper nu sidledes nerför trappan.
  • Kroppen ska vara så rak som möjligt.

  • Repetitioner Spring 6 gånger upp och ner – 3 gånger med höger sida först och 3 gånger med vänster först.

  • Ta 1 minuts paus och gå sedan tillbaka till övning 3.
  • Gör övning 3 och 4 totalt 3 gånger.
  • Sedan kan du gå vidare till övning 5 och 6.

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background