Spring upp och sidkryp nedför trapporna

Du får upp pulsen rejält när du gör den här övningen där du ska springa upp, och sidkrypa nedför trapporna.

Så gör du övningen

  • Spring uppför trapporna så fort som möjligt – nudda endast varannat steg!
  • När du är i slutet av trappan går du ner i en planka, byter riktning i trappan och kryper nu sidledes nerför trappan.
  • Kroppen ska vara så rak som möjligt.

  • Repetitioner Spring 6 gånger upp och ner – 3 gånger med höger sida först och 3 gånger med vänster först.

  • Ta 1 minuts paus och gå sedan tillbaka till övning 3.
  • Gör övning 3 och 4 totalt 3 gånger.
  • Sedan kan du gå vidare till övning 5 och 6.

Bli hälsosam och stark med I FORM!

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.

På vår sajt och i vår app får du bl a:

  • Över 100 videoträningar på 5 till 40 min.
  • Nybörjarvänliga löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Vill du veta mer om I FORM digital? Kolla här!


Newsletter background