Höga knälyft uppför trappor

Under den här övningen ska du göra höga knälyft med samma ben främst hela vägen uppför trappan.

Så gör du höga knälyft på trappan

  • Du ska ta dig uppför trappan med samma fot först varje gång.
  • Börja med att sätta höger fot på trappsteget, sedan sätter du av så att vänster fot följer med upp på trappsteget och sedan sätter du höger fot på nästa trappsteg.
  • Varje gång du flyttar höger fot från ett trappsteg ska du komma ihåg att lyfta knät så högt som möjligt och använda armarna aktivt.
  • För varje gång du kommer ner till slutet av trappan byter du fot så att det blir den motsatta foten som "tar ledningen".
  • När du kommit till slutet av trappan, joggar du ner igen.

  • Repetitioner 6 gånger upp och ner – 3 gånger med höger fot först och 3 gånger med vänster fot först.

  • Sedan går du vidare till övning 4.

Bli hälsosam och stark med I FORM!

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.

På vår sajt och i vår app får du bl a:

  • Över 100 videoträningar på 5 till 40 min.
  • Nybörjarvänliga löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Vill du veta mer om I FORM digital? Kolla här!


Newsletter background