Höga knälyft uppför trappor

Under den här övningen ska du göra höga knälyft med samma ben främst hela vägen uppför trappan.

Så gör du höga knälyft på trappan

  • Du ska ta dig uppför trappan med samma fot först varje gång.
  • Börja med att sätta höger fot på trappsteget, sedan sätter du av så att vänster fot följer med upp på trappsteget och sedan sätter du höger fot på nästa trappsteg.
  • Varje gång du flyttar höger fot från ett trappsteg ska du komma ihåg att lyfta knät så högt som möjligt och använda armarna aktivt.
  • För varje gång du kommer ner till slutet av trappan byter du fot så att det blir den motsatta foten som "tar ledningen".
  • När du kommit till slutet av trappan, joggar du ner igen.

  • Repetitioner 6 gånger upp och ner – 3 gånger med höger fot först och 3 gånger med vänster fot först.

  • Sedan går du vidare till övning 4.

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background