Push-ups på trappor

Ge dina armar en rejäl omgång i trapporna genom att göra push-ups.

Så gör du push-ups på trappor

  • Sätt fötterna i marken och händerna på trappan.
  • Placera händerna högt upp så att kroppen hamnar i en rak linje, håll ner rumpan.
  • Spänn magmusklerna, dra in rumpan under dig, böj armbågarna samtidigt som överkroppen närmar sig trappan.
  • Tänk på att det är bröstet som ska ner mot trappan, inte ansiktet. Halsen ska hållas i en rak förlängning av ryggraden.

  • Repetitioner Gör 8 push-ups – i långsamt tempo!

  • Ta 1 minuts paus och gå sedan tillbaka till övning 5. Gör övning 5 och 6 totalt 3 gånger.

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background