Push-ups på trappor

Ge dina armar en rejäl omgång i trapporna genom att göra push-ups.

Så gör du push-ups på trappor

  • Sätt fötterna i marken och händerna på trappan.
  • Placera händerna högt upp så att kroppen hamnar i en rak linje, håll ner rumpan.
  • Spänn magmusklerna, dra in rumpan under dig, böj armbågarna samtidigt som överkroppen närmar sig trappan.
  • Tänk på att det är bröstet som ska ner mot trappan, inte ansiktet. Halsen ska hållas i en rak förlängning av ryggraden.

  • Repetitioner Gör 8 push-ups – i långsamt tempo!

  • Ta 1 minuts paus och gå sedan tillbaka till övning 5. Gör övning 5 och 6 totalt 3 gånger.

Bli hälsosam och stark med I FORM!

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.

På vår sajt och i vår app får du bl a:

  • Över 100 videoträningar på 5 till 40 min.
  • Nybörjarvänliga löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Vill du veta mer om I FORM digital? Kolla här!


Newsletter background