Få fast rumpa på 5 veckor

Varför träna lår och rumpa i timmar på crosstrainern, när du kan ta en genväg hemma på vardagsrumsgolvet med världens ­5 mest effektiva rumpövningar? Följ I FORMs superprogram i 5 veckor och få en fast rumpa och starka lår på rekordtid.

24 augusti 2016
Vilka övningar är mest effektiva för att aktivera och stärka sätesmusklerna? Det har forskare från den amerikanska ACE (American Council on Exercise) undersökt. Frida Hallqvist, I FORMs träningsexpert har använt de resultaten för att ta fram ett balletprogram med 5 mycket effektiva övningar där du använder din egen kroppsvikt som belastning.

Så ska du träna

I alla 5 övningarna ingår det små pulsrörelser. Det är effektiv syraträning, som stärker och formar musklerna.
  • Utför varje övning med nämnda antal lyft, böjningar och pulseringar. Gör 3 set.
  • När du har avslutat 3 set av en övning, så går du går vidare till nästa övning.
  • Du måste genomföra rumpprogrammet 3 gånger i veckan. Kom ihåg att ta en vilodag mellan.

Träningskläder som passar till allt

Oavsett vilken träningstyp du är och oavsett om du gillar långa löpturer, högintensiva och svettiga träningspass eller en stilla yogastund, så passar det nya träningssetet från Active Fit perfekt. Du får ett par snygga, svarta tights med hög midja och bred linning, som håller magen på plats. Den matchande toppen är figursydd med lösare passform över magen, så att den inte sitter åt. Se fram emot att träna i ett set som sitter kvar där det ska oavsett om pulsen är på max eller om du vill varva ner. Din kropp kommer både att trivas och se bra ut.

ERBJUDANDE: Just nu får du det snygga träningssetet + 4 nummer av I FORM för endast 149 kr + 49,50 i porto (totalt 198,50 kr).

Nå ditt mål 2018!

Kanske är du intresserad av ...

I FORM tipsar