00.00
-00.00

Träningsprogram för rumpan – del 1

Warmup

00.00
-00.00

Träningsprogram för rumpan – del 1

8 min
Nybörjare

I FORMs träningsprogram för rumpan är uppdelad i sex delar. I varje avsnitt får du två övningar som stärker musklerna i rumpa och lår. Övningarna ökar i svårighetsgrad från gång till gång. Om du hänger i kan du se fram emot att få en fastare och mer välformad rumpa – och inte minst starkare rumpa och lår, vilket gynnar dig i vardagen. Vi rekommenderar att du tränar efter programmet fyra gånger i veckan, men gärna varje dag om du har tid.

Här ser du alla övningarna i programmet. Vill du se hur du gör en eller fler av övningarna innan du börjar? Klicka på varje övning så kan du se en video där du ser övningen och hur du gör den.

Här ser du alla övningarna i programmet. Vill du se hur du gör en eller fler av övningarna innan du börjar? Klicka på varje övning så kan du se en video där du ser övningen och hur du gör den.

Träna med oss på video

En stark rumpa och starka lår av avgörande för att kroppen ska fungera i vardagen. Det gället t ex när du cyklar, går långt, går i trappor eller lyfter tunga saker med bra lyftteknik.

Det är inte svårt att träna rumpan. Med I FORMs onlineträning får du bland annat träningsvideor som stärker musklerna i lår och rumpa. Du kan träna med videorna hemma eller när du är ute någonstans

Newsletter background