Yoga: Liten brygga

Du får samma känsla i kroppen som efter en riktigt bra massage - men det kostar ingenting att göra den enkla övningen.

I FORM rekommenderar den lilla bryggan mot stress. Här får du lära dig den i 6 enkla steg.

Så gör du

  • Lägg dig på rygg på en yogamatta eller en tunn matta. Ha handflatorna uppåtvända på golvet under dig. Stäng ögonen.
  • Böj nu i knäna och sätt fötterna i golvet.
  • Pressa fötter och armar mjukt ner i underlaget och lyft rumpan och ryggen. Lyft speciellt den översta delen av bröstet och pressa byst och nyckelben ner mot hakan. Spänn i låren och se till att de är som en naturlig förlängning av dina höfter - det vill säga att benen inte får falla ut åt någon av sidorna.
  • Spänn lätt i magen när du står här så att naveln sugs in mot ryggraden. Försök att dra in svanskotanunder dig samtidigt.
  • Om du vill kan du dra ihop skulderbladen och fläta fingrarna bakom ryggen.
  • Stanna i positionen i en halv till en minut och andas lugnt. Rulla ryggraden, en kota i taget, lugnt och fint när du ska ut ur positionen igen.

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background