Simma dig i form

Till skillnad mot en sprint ska du hålla igen lite och nöja dig med att pressa kroppen till 90 procent av din toppfart. Övningen är perfekt för bassängen om du är bra på att simma.

Simma dig i form.

© iStock

Så simmar du intervaller

  • Värm upp i 5 minuter
  • Spurta
  • Lugnt tempo
  • Spurta
  • Lugnt tempo osv

För nybörjaren

Värm upp, simma 5 x 1 minut i högt tempo varvat med varannan minut i lugnt tempo (eller 50 meter). Håll igen lite de första intervallerna så att du har kraft kvar att köra fullt under de sista intervallerna. 5 x 1 minuts spurt totalt.

För mer vältränade

Värm upp, simma 10 x 1 minut i högt tempo varvat med varannan minut i lugnt tempo. 10 x 1 minuts spurt totalt.

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background