Spurta dig i form på cykel

Den här övningen passar jättebra till en motions- eller spinningcykel där du snabbt kan öka och minska tempot. Håll motståndet på samma nivå under hela träningspasset.

Spurta dig i form på cykel

Så cyklar du intervaller

  • Värm upp i 5 minuter
  • Sprinta
  • Lugnt tempo
  • Sprinta
  • Lugnt tempo osv

För nybörjaren

Värm upp. Kör sedan 5 minuter cykling där du växlar mellan sprinter på 8 sekunder, där du trampar så snabbt du bara kan, och 12 sekunder cykling i lugnt tempo. Totalt 15 x 8 sekunder sprint.

För mer vältränade

Följ samma program som nybörjaren, men med 15 minuter cykling istället för 5. Totalt 45 x 8 sekunder sprint.

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background