Kvinna går uppför backe, gångprogram.


© Jakob Helbig

Gå dig i löparform

Att gå räcker långt. En promenad kan var lika effektiv som en löprunda. Följ I FORMs gångprogram och få en märkbar konditionsboost på nolltid.

29 juni 2016 av Martin Kreutzer

Boosta din form på 6 veckor

Du kan börja träningspasset utan uppvärmning. Programmet är så smart uppbyggt att du börjar med vanlig rask gång i varje pass, och det fungerar samtidigt som uppvärmning av leder, senor och muskler. Det är klokt att vila en dag mellan träningspassen.

Så ska du träna

2 x intervallgång + en ”ledig” dag för styrketräning eller pilates per vecka.

Få hela ditt 6 veckors träningsprogram här.

Intervallgång är bra smalmotion

Intervallgång är perfekt för att sätta fart på en viktminskning. De få minuterna på max, som är inlagda i träningspasset, får nämligen kaloriförbrukningen per minut att skjuta i höjden. I ett försök gick en grupp försökspersoner ner i genomsnitt 4,5 kg på 16 veckor med intervallgång som enda livsstilsförändring. Samtidigt steg deras konditionsvärde med över 15 procent. 

Träningen ger dessutom rumpan ett rejält lyft – speciellt när det står backintervaller på programmet.

Vill du motivera dig till att träna mer? Då ska du skaffa ett aktivitetsarmband. Kolla vår guide för att välja och använde ett aktivitetsarmband!

Nå ditt mål 2019!

Kanske är du intresserad av ...

I FORM tipsar