Gå dig i löparform

Att gå räcker långt. En promenad kan var lika effektiv som en löprunda. Följ I FORMs gångprogram och få en märkbar konditionsboost på nolltid.

Kvinna går uppför backe, gångprogram.

Boosta din form på 6 veckor

Du kan börja träningspasset utan uppvärmning. Programmet är så smart uppbyggt att du börjar med vanlig rask gång i varje pass, och det fungerar samtidigt som uppvärmning av leder, senor och muskler. Det är klokt att vila en dag mellan träningspassen.

LÄS OCKSA: Aktivitetsarmband har inbyggd motivation

Så ska du träna

2 x intervallgång + en ”ledig” dag för styrketräning eller pilates per vecka.

Intervallgång är bra smalmotion

Intervallgång är perfekt för att sätta fart på en viktminskning. De få minuterna på max, som är inlagda i träningspasset, får nämligen kaloriförbrukningen per minut att skjuta i höjden. I ett försök gick en grupp försökspersoner ner i genomsnitt 4,5 kg på 16 veckor med intervallgång som enda livsstilsförändring. Samtidigt steg deras konditionsvärde med över 15 procent.

Träningen ger dessutom rumpan ett rejält lyft – speciellt när det står backintervaller på programmet.

Vill du motivera dig till att träna mer? Då ska du skaffa ett aktivitetsarmband. Kolla vår guide för att välja och använde ett aktivitetsarmband!

Hälsosam hela sommaren med I FORM

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Just nu har vi ett specialerbjudande, där du får tillgång till I FORM hela sommaren för endast 49 kr.

ERBJUDANDE: Få 3 månader för 49 kr.


Newsletter background