Nå ditt mål på gymmet: Här är planen till dig som vill bli sundare

Drömmer du om en sund kropp och mer energi? Då är den sunda gymplanen perfekt för dig! Du får 3 skräddarsydda program, som gradvis stärker hälsan och formen – sammansatta av en professionell tränare. Då har du planen klar nästa gång du går till gymmet.

Kvinna som tränar i roddmaskin

ALLTID TILL HANDS Du kan skriva ut programmen eller spara dem på din telefon så du har dem nära till hands när du står på gymmet och är
redo att ge järnet med träningen.

© Jakob Helbig

Den sunda gymplanen är för dig som tränar mest för hälsans skull och helst inte vill lägga för mycket tid på gymmet. Du får bra allroundprogram med både styrke- och konditionsträning, så du vet att du har gjort tillräckligt för att ge kroppen en hälsosam bas.

GÅ TIL TRÄNINGSPROGRAMMEN

Om programmet

Uppbyggnad

Programmen bjuder på en blandning av styrketräning och övningar med hög puls. Övningarna är enkla och gjorda för en nybörjare, men är du mer van kan du också gynnas av träningen.

Varje program är uppbyggt av superset, där du går direkt från en övning till nästa med bara en kort paus mellan. På så sätt använder du tiden på gymmet optimalt.

Tid

Cirka 30 minuter.

Utrustning

I första programmet ska du bara träna i styrketräningsmaskiner. Det ger en stor trygghet, för här kan du inte göra fel. Efterhand som du bygger upp mer styrka och blir trygg med träningen kommer du också att använda hantlar.

Det uppnår du:

Du blir mer hälsosam och mer uthållig och blir kanske av med några kilon under tiden. Du kan också se fram emot mer energi i vardagen, och eftersom programmen är så enkla att använda är chansen större att du håller fast vid din nya träningsrutin på sikt.


Programmen är skapade i samarbete med Rikke Hansen, träningsfysiolog och personlig tränare.

Du behöver vara prenumerant för att få fri tillgång till programmen. Registrera dig nu - det tar bara 2 minuter - och få 14 dagar gratis utan bindningstid. Därefter kostar prenumerationen 79 kr/mån. Är du redan prenumerant? Logga in här.

De mest lästa artiklarna just nu
Sömn

SCHEMA: Så mycket sömn behöver du

Bröd

Världens nyttigaste och enklaste bananbröd

Nyttig mat

RÄKNA UT: Hur många kalorier behöver jag?

Superfood

Kan du inte heller få ut kärnorna? Vi hjälper dig här!

Dieter

Gå ner i vikt med I FORM Kostplan 1500 kcal

Yogaövningar

Krigare 2

Hälsa

TOPP 10: De bästa källorna till kalium

Kostråd

Vad är ingefära bra för?

Hälsa

Varför kan jag inte skilja på höger och vänster?

Träning

RÄKNA UT: Hur många kalorier förbränning min träning?

Mer om Fitness
Fitness

Lyckas på gymmet: Träningsplan med 3 program som matchar DITT mål

Fitness

Testa dig själv och få en plan som passar dig: Hur bör du träna på gymmet?

Fitness

Sund, slank eller stark? Så här ska du träna på gymmet för att nå ditt mål

Fitness

Nå ditt mål på gymmet: Här är planen för dig som vill bli starkare

Fitness

Nå ditt mål på gymmet: Här är planen för dig som vill bli slankare

Fitness

Gymplan – stark – program 2

Fitness

Gymplan – stark – program 1

Fitness

Gymplan – sund – program 1

Fitness

Gymplan – stark – program 3

Fitness

Gymplan – sund – program 2

Newsletter background
I FORM rekommenderar
Superfood

Kolla in våra bästa recept med rödkål

Förebyggande

Därför är bastu så hälsosamt

Psykologi

Testa dig själv: Är du optimist eller pessimist?

Om I FORM

Lätt att leva sunt: I FORMs träningsuniversum och veckomenyer hjälper dig

Förebyggande

Borde du vara orolig för att du svettas på natten?

Platt mage

Magcamp för nybörjare: Följ det här effektiva programmet och se resultat

Träning

Få mer energi med den här morgonträningen som sträcker ut och stärker

Psykologi

Depressionstest – är du mer än bara nedstämd?

Styrketräning

Nybörjare? Så kommer du snabbt igång med styrketräningen

Träning

Här är de 5 mest populära träningsprogrammen