Nå ditt mål på gymmet: Här är planen för dig som vill bli slankare

Drömmer du om en slankare och mer tonad kropp? Då är den slanka gymplanen perfekt för dig! Du får 3 skräddarsydda program, som sätter fart på förbränningen. De är sammansatta av en professionell tränare. Då har du en plan för nästa gång du går till gymmet.

Kvinna som tränar med TRX

ALLTID TILL HANDS Du kan skriva ut programmen eller spara dem på din telefon så du har dem nära till hands när du står på gymmet och är redo att ge järnet med träningen.

© Jakob Helbig

Den slanka gymplanen är för dig som drömmer om att bidra till en hälsosam och hållbar viktminskning via din träning. Övningarna är enkla och med hjälp av bl a kettlebell och roddmaskin sätts förbränningen igång medan kroppen trimmas från topp till tå.

GÅ TIL TRÄNINGSPROGRAMMEN

Om programmet

Uppbyggnad

De slanka programmen fokuserar först och främst på att få hög puls och hög förbränning, och alla övningar kan göras även om du är överviktig. Du kommer att jobba på så mycket som möjligt under träningstiden, så den utnyttjas optimalt.

Programmen är uppbyggda av styrkeövningar, så att du går ner i vikt på ett hälsosamt sätt. Det vill säga att fokus är på förbränna fett istället för att gå ner i vikt och därmed undviker du att tappa muskler. Rent estetiskt ger det också bonus eftersom du stramas upp från topp till tå.

Tid

Ca. 45 minuter.

Utrustning

Du använder konditionsmaskiner som TRX, hantlar och kettlebells. Och logistiken är genomtänkt så att du inte lägger onödig tid på att växla mellan stationer.

Det uppnår du

Om du tränar regelbundet och tänker på vad du äter kommer du att se resultat på vågen – särskilt om du är nybörjare. Du kommer också bli mindre andfådd och bygga upp en grundstyrka som gör vardagsaktiviteter lättare.


Programmen är skapade i samarbete med Rikke Hansen, träningsfysiolog och personlig tränare.

Du behöver vara prenumerant för att få fri tillgång till programmen. Registrera dig nu - det tar bara 2 minuter - och få 14 dagar gratis utan bindningstid. Därefter kostar prenumerationen 79 kr/mån. Är du redan prenumerant? Logga in här.

De mest lästa artiklarna just nu
Dieter

Gå ner i vikt med I FORM Kostplan 1500 kcal

Bröd

Världens nyttigaste och enklaste bananbröd

Kostråd

Vad är ingefära bra för?

Nyttig mat

RÄKNA UT: Hur många kalorier behöver jag?

Superfood

Kan du inte heller få ut kärnorna? Vi hjälper dig här!

Hälsa

Varför kan jag inte skilja på höger och vänster?

Styrkeövningar

Få starka ben med I FORMs julkalender

Träning

RÄKNA UT: Hur många kalorier förbränning min träning?

Nyttig mat

Så räknar du om gram till dl

Superfood

Byt ut isbergssallad mot de här gröna bladen – och få 6 gånger så mycket kostfibrer

Mer om Fitness
Fitness

Lyckas på gymmet: Träningsplan med 3 program som matchar DITT mål

Fitness

Testa dig själv och få en plan som passar dig: Hur bör du träna på gymmet?

Fitness

Sund, slank eller stark? Så här ska du träna på gymmet för att nå ditt mål

Fitness

Nå ditt mål på gymmet: Här är planen för dig som vill bli starkare

Fitness

Nå ditt mål på gymmet: Här är planen till dig som vill bli sundare

Fitness

Gymplan – stark – program 2

Fitness

Gymplan – stark – program 1

Fitness

Gymplan – sund – program 1

Fitness

Gymplan – stark – program 3

Fitness

Gymplan – sund – program 2

Newsletter background
I FORM rekommenderar
Superfood

Kolla in våra bästa recept med rödkål

Förebyggande

Därför är bastu så hälsosamt

Psykologi

Testa dig själv: Är du optimist eller pessimist?

Om I FORM

Lätt att leva sunt: I FORMs träningsuniversum och veckomenyer hjälper dig

Förebyggande

Borde du vara orolig för att du svettas på natten?

Platt mage

Magcamp för nybörjare: Följ det här effektiva programmet och se resultat

Träning

Få mer energi med den här morgonträningen som sträcker ut och stärker

Psykologi

Depressionstest – är du mer än bara nedstämd?

Styrketräning

Nybörjare? Så kommer du snabbt igång med styrketräningen

Träning

Här är de 5 mest populära träningsprogrammen