4 tips före läggdags

Här får du 4 riktigt bra tips som säkrar en god natts sömn.

Följ de goda råden och sov bättre redan i natt.

1. Motionera

När du kommer ut och rör på dig tvingas du lägga tankarna åt sidan och i stället lyssna på kroppen. Motion gör dig naturligt trött så du somnar lättare och dämpar tankarna. Om du går, springer, tränar crossfit eller yoga är oväsentligt.

2. Ta ett varmt bad

Glid ner i badkaret, om du har ett, och njut av värmen och doften av eteriska oljor som får kroppen att slappna av innan läggdags. Det tvingar dig att varva ner och slappna av.

LÄS OCKSÅ: Valeriana hjälper sömnen på vägen

3. Ring en god vän

Du vet säkert vem du ska ringa. Den vän som alltid kan få dig att skratta och känna dig lättad, oavsett hur bedrövad du är. Ring eller hälsa på din vän – och ta emot den glädje och de skratt du får tillbaka.

4. Varva ner

Lägg tre minuter på att följa dina andetag neråt i kroppen och kom djupare och djupare. Du ska föreställa dig andhämtningen hos en tryggt sovande bebis. Upprepa gärna övningen på morgonen innan du börjar dagens rutiner.

Även om du sover hela natten betyder det inte att du får nog med djupsömn. Läs här hur många timmars djupsömn du behöver och hur du vet att du fått tillräckligt.

    Bli hälsosam och stark med I FORM!

    I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.

    På vår sajt och i vår app får du bl a:

    • Över 100 videoträningar på 5 till 40 min.
    • Nybörjarvänliga löpprogram med ljudguide
    • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
    • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

    Vill du veta mer om I FORM digital? Kolla här!


    Newsletter background