4 tips före läggdags

Här får du 4 riktigt bra tips som säkrar en god natts sömn.

Följ de goda råden och sov bättre redan i natt.

1. Motionera

När du kommer ut och rör på dig tvingas du lägga tankarna åt sidan och i stället lyssna på kroppen. Motion gör dig naturligt trött så du somnar lättare och dämpar tankarna. Om du går, springer, tränar crossfit eller yoga är oväsentligt.

2. Ta ett varmt bad

Glid ner i badkaret, om du har ett, och njut av värmen och doften av eteriska oljor som får kroppen att slappna av innan läggdags. Det tvingar dig att varva ner och slappna av.

3. Ring en god vän

Du vet säkert vem du ska ringa. Den vän som alltid kan få dig att skratta och känna dig lättad, oavsett hur bedrövad du är. Ring eller hälsa på din vän – och ta emot den glädje och de skratt du får tillbaka.

4. Varva ner

Lägg tre minuter på att följa dina andetag neråt i kroppen och kom djupare och djupare. Du ska föreställa dig andhämtningen hos en tryggt sovande bebis. Upprepa gärna övningen på morgonen innan du börjar dagens rutiner.

Även om du sover hela natten betyder det inte att du får nog med djupsömn. Läs här hur många timmars djupsömn du behöver och hur du vet att du fått tillräckligt.

    Nu har det blivit lättare att leva sunt!

    I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
    Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
    Läs mer om nya I FORM

    • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
    • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
    • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
    • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

    Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


    Newsletter background