Sluta grubbla och sov bättre

Många ligger och grubblar när det är dags att sova. Här får du tio tips på hur du släpper tankarna och sover riktigt gott istället.

Varsågod, här kommer 10 tips inspirerade på hur du sover riktigt bra.

© iStock

90 000 tankar passerar hjärnan under ett dygn och många är samma som återkommer gång på gång. Hos en del kvinnor mal tankarna runt så mycket att de ligger vakna och grubblar på allt som gick galet under dagen eller vad som kan gå galet nästkommande dag.

Ruminering, som det heter när man grubblar och ältar dagens händelser, förstör inte bara nattsömnen, den gör även slut på energin och det kan göra dig fysiskt sjuk och deprimerad. Här är de bästa tipsen för att stilla tankarna och ge dig en god sömn.

Få 10 tips under annonsen

Bli hälsosam och stark med I FORM!

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.

På vår sajt och i vår app får du bl a:

  • Över 100 videoträningar på 5 till 40 min.
  • Nybörjarvänliga löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Vill du veta mer om I FORM digital? Kolla här!


Newsletter background