Meditera en kvart

Du har gott om tid att bli helt avslappnad om du har en kvart till ditt förfogande - I FORM visar dig hur.

Så gör du om du har en kvart

  • Gå koncentrerat igenom hela din kropp. Stanna till ett ögonblick på varje ställe och försök att släppa alla spänningar.
  • Börja med att fokusera på din hårbotten och bara den. Jobba dig sedan framåt med huvudet i fokus.
  • Gå därefter systematiskt vidare till pannan, ögonen, näsan, munnen, tungan, läpparna, kinderna, tinningarna och öronen.
  • Fortsätt till halsen och bröstet.
  • Flytta sedan fokus till coredelen av kroppen.
  • Sedan går du vidare till nacken, området mellan skulderbladen och hela vägen ner längs ryggen till ländryggen.
  • Fokusera först på höger och sedan vänster axel och jobba dig ut längs armen till fingertopparna.
  • Slutligen fokuserar du på höger och sedan vänster ben. Börja i ljumsken och gå vidare till lår, knän, skenben, vader, anklar, fötter och ända ut till tårna.
  • Ta god tid på dig och om du tappar fokus så fortsätter du bara där du kom av dig.

Avslappningsmusik och lugnande ljud hjälper mot sömnlöshet. Läs varför och få 8 gratis ljudfiler, som hjälper dig att somna.

Bli hälsosam och stark med I FORM!

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.

På vår sajt och i vår app får du bl a:

  • Över 100 videoträningar på 5 till 40 min.
  • Nybörjarvänliga löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Vill du veta mer om I FORM digital? Kolla här!


Newsletter background