Meditera en kvart

Du har gott om tid att bli helt avslappnad om du har en kvart till ditt förfogande - I FORM visar dig hur.

Så gör du om du har en kvart

  • Gå koncentrerat igenom hela din kropp. Stanna till ett ögonblick på varje ställe och försök att släppa alla spänningar.
  • Börja med att fokusera på din hårbotten och bara den. Jobba dig sedan framåt med huvudet i fokus.
  • Gå därefter systematiskt vidare till pannan, ögonen, näsan, munnen, tungan, läpparna, kinderna, tinningarna och öronen.
  • Fortsätt till halsen och bröstet.
  • Flytta sedan fokus till coredelen av kroppen.
  • Sedan går du vidare till nacken, området mellan skulderbladen och hela vägen ner längs ryggen till ländryggen.
  • Fokusera först på höger och sedan vänster axel och jobba dig ut längs armen till fingertopparna.
  • Slutligen fokuserar du på höger och sedan vänster ben. Börja i ljumsken och gå vidare till lår, knän, skenben, vader, anklar, fötter och ända ut till tårna.
  • Ta god tid på dig och om du tappar fokus så fortsätter du bara där du kom av dig.

Avslappningsmusik och lugnande ljud hjälper mot sömnlöshet. Läs varför och få 8 gratis ljudfiler, som hjälper dig att somna.

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background