Michelle Kristensen: Därför funkar platt mage-programmet

Enligt I FORMs träningsexpert Michelle Kristensen är platt mage-programmet effektivt eftersom övningarna görs med belastning samt att man tränar hårda och korta pass vilket ger en optimal efterförbränning.

Kombinera I FORM-kuren med det här effektiva träningsprogrammet så ser du snabba resultat.

Därför funkar programmet

  • Du tränar snabbt och hårt. Just den kombinationen är effektiv för att förbränna magfett. I platt mage-programmet tränar du maximalt en halvtimme åt gången.
  • Du använder vikter i de flesta av övningarna. Det får musklerna att arbeta så mycket det går varje gång, samtidigt som du hela tiden kan anpassa vikterna till lämplig nivå.
  • Du skapar en efterförbränning. Både under intervallträningen och under övningarna körs pulsen i topp. Det triggar en efterförbränning i upp till 24 timmar.
  • Du äter sundare. När du börjar träna får du automatiskt lust att äta hälsosammare. På det viset förstärks träningens positiva hälsoeffekt.

Det ska vara tufft

Många kvinnor gör 100 situps, eller ligger i plankan i tre minuter, var och varannan dag. Men det är inte bästa sättet att träna magens muskler.

Om du verkligen vill ha starkare magmuskler ska du först och främst träna med belastning. Därför innefattar många av platt mage-programmets övningar hantlar. Och i takt med att du blir starkare kan du själv öka belastningen.

Välj en vikt som gör att du efter 10—12 repetitioner inte klarar av fler, utan att vila.

För att uppnå bästa möjliga resultat är det viktigt att du verkligen pressar dig själv.

De mest lästa artiklarna just nu
Dieter

Gå ner i vikt med I FORM Kostplan 1500 kcal

Bröd

Världens nyttigaste och enklaste bananbröd

Kostråd

Vad är ingefära bra för?

Nyttig mat

RÄKNA UT: Hur många kalorier behöver jag?

Superfood

Kan du inte heller få ut kärnorna? Vi hjälper dig här!

Hälsa

Varför kan jag inte skilja på höger och vänster?

Hälsa

TOPP 10: De bästa källorna till kalium

Yogaövningar

Krigare 2

Träning

RÄKNA UT: Hur många kalorier förbränning min träning?

Nyttig mat

Så räknar du om gram till dl

Mer om Platt mage
Platt mage

Platt mage: 6 saker du bör veta

Platt mage

Platt och stark mage på bara 8 veckor

Platt mage

Magcamp för nybörjare: Följ det här effektiva programmet och se resultat

Platt mage

Drömmer du om en plattare mage? Här är 2 effektiva program, som hjälper dig på vägen

Platt mage

Från nybörjare till superstark med I FORMs magcamp

Platt mage

I FORMs magcamp del 1

Platt mage

I FORMs magcamp del 6

Platt mage

I FORMs magcamp del 5

Platt mage

I FORMs magcamp del 4

Platt mage

I FORMs magcamp del 3

Platt mage

I FORMs magcamp del 2

Newsletter background
I FORM rekommenderar
Superfood

Kolla in våra bästa recept med rödkål

Förebyggande

Därför är bastu så hälsosamt

Psykologi

Testa dig själv: Är du optimist eller pessimist?

Om I FORM

Lätt att leva sunt: I FORMs träningsuniversum och veckomenyer hjälper dig

Förebyggande

Borde du vara orolig för att du svettas på natten?

Platt mage

Magcamp för nybörjare: Följ det här effektiva programmet och se resultat

Träning

Få mer energi med den här morgonträningen som sträcker ut och stärker

Psykologi

Depressionstest – är du mer än bara nedstämd?

Styrketräning

Nybörjare? Så kommer du snabbt igång med styrketräningen

Träning

Här är de 5 mest populära träningsprogrammen