Krigaren II

Från fjärilen ska du upp i Krigaren II och öva dig på att hålla balansen.

Så gör du krigaren II

  • Stå med höger fot främst och pekandes framåt. Vänster fot ska långt tillbaka på mattan med foten parallellt med yogamattans ände.
  • Sträck ut armarna åt sidorna parallellt med mattan och böj det högra benet nedåt, så att låret är vågrätt.
  • Pressa fötterna i golvet och mot varandra.
  • Se till att pressa ner igenom fotens fyra hörn och inte tårna.
  • Vrid in höger skinka under dig, så att svanskotan pekar ner, och rotera samtidigt det främre knät ut åt höger utan att knät faller inåt. Det ska peka åt samma håll som tårna.
  • Sträck ut det bakre benet helt, så att vänster höft skjuts tillbaka, och lägg märke till att det nu blir mer utmanande att hålla höger skinka under dig och knät på plats.
  • Bli kvar så i 3–6 andetag och upprepa sedan med vänster ben främst.

Video: Se hur du gör övningen här

Hälsosam hela sommaren med I FORM

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Just nu har vi ett specialerbjudande, där du får tillgång till I FORM hela sommaren för endast 49 kr.

ERBJUDANDE: Få 3 månader för 49 kr.


Newsletter background