Så gör du vilande fjäril

I en hektisk vardag behöver man stärka koncentrationsförmågan. Den här yogaövningen kan hjälpa dig.

Kvinna gör yoga.

Vilande fjäril

Öppnar upp i höftleder, ryggrad, axlar och bröstkorg och ger ro i själen.

Så gör du

  • Sitt på mattan. Sätt en kudde bakom dig.
  • Sätt ihop fotsulorna och låt knäna falla ut åt sidan.
  • Ta ett bälte om höften och runt fötterna och strama åt. Stötta benen med en kloss.
  • Lägg dig ner på kudden och lägg armarna runt huvudet. Håll fast om armbågarna. Det bör kännas behagligt.
  • Övningens längd: Bli kvar så i 5–10 minuter.

Bli hälsosam och stark med I FORM!

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.

På vår sajt och i vår app får du bl a:

  • Över 100 videoträningar på 5 till 40 min.
  • Nybörjarvänliga löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Vill du veta mer om I FORM digital? Kolla här!


Newsletter background