Träningsprogram för roddmaskin

Använder du roddmaskinen flitigt? Nej? Då är det bara att köra igång. Roddmaskinen är nämligen en av de mest effektiva kardiomaskinerna på gymmet, då den tränar i princip alla kroppens muskler. Här får du tips på hur du tränar effektivt med roddmaskinen.

Roddmaskin

RO LOSS Du är garanterad svett i pannan efter 10 minuter i roddmaskinen.

© Jakob Helbig

10 min i roddmaskin

Det får du ut av träningsprogrammet

  • Bra kondition och effektiv helkroppsträning.
  • Sund motion för blodomloppet.

Program

  • 1 min: Medelhögt tempo
  • 4 x 30 sek: Högt tempo.
  • Pausa i 30 sek efter varje intervall.
  • 1 min: Medelhögt tempo.
  • 4 x 30 sek: Högt tempo.
  • Pausa i 30 sek efter varje intervall.

Så här gör du

  • Ro allt vad du kan under de 30 sekunderna och pressa hela tiden dig själv till det yttersta – även mot slutet.
  • Pausen ger dig en chans att andas utan att din puls går ner för mycket.

Tips!

Programmet kan också användas på motionscykel, crosstrainer eller löpband.

Vi har träningsprogram för löpning, styrketräning, yoga och crossfit – och mycket mer. Hitta ditt nya träningsprogram här och nå målet med din träning.

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background