Träningsprogram för roddmaskin

Använder du roddmaskinen flitigt? Nej? Då är det bara att köra igång. Roddmaskinen är nämligen en av de mest effektiva kardiomaskinerna på gymmet, då den tränar i princip alla kroppens muskler. Här får du tips på hur du tränar effektivt med roddmaskinen.

Roddmaskin

RO LOSS Du är garanterad svett i pannan efter 10 minuter i roddmaskinen.

© Jakob Helbig

10 min i roddmaskin

Det får du ut av träningsprogrammet

  • Bra kondition och effektiv helkroppsträning.
  • Sund motion för blodomloppet.

Program

  • 1 min: Medelhögt tempo
  • 4 x 30 sek: Högt tempo.
  • Pausa i 30 sek efter varje intervall.
  • 1 min: Medelhögt tempo.
  • 4 x 30 sek: Högt tempo.
  • Pausa i 30 sek efter varje intervall.

Så här gör du

  • Ro allt vad du kan under de 30 sekunderna och pressa hela tiden dig själv till det yttersta – även mot slutet.
  • Pausen ger dig en chans att andas utan att din puls går ner för mycket.

Tips!

Programmet kan också användas på motionscykel, crosstrainer eller löpband.

Vi har träningsprogram för löpning, styrketräning, yoga och crossfit – och mycket mer. Hitta ditt nya träningsprogram här och nå målet med din träning.

Bli hälsosam och stark med I FORM!

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.

På vår sajt och i vår app får du bl a:

  • Över 100 videoträningar på 5 till 40 min.
  • Nybörjarvänliga löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Vill du veta mer om I FORM digital? Kolla här!


Newsletter background