Så gör du motion till en vana

Saknar du också mer rörelse i vardagen? Det kan ibland vara svårt att hitta tiden till att träna, men det krävs faktiskt ganska lite för att du ska röra mer på dig. Vi ger dig goda råd till hur!

Kvinde strækker ud udendørs

VIL DU GERNE BEVÆGE DIG MERE - Jo bedre du er til at planlægge din motion, jo større er sandsynligheden for at den bliver til noget! _SE

© iStock

Börja med mer vardagsmotion

Är du inte van vid att vara aktiv, så börja med att lägga in lite mer rörelse i din vardag. Ta trappan, gå små omvägar och använd ditt höj- och sänkbara skrivbord. Försök att se rörelse som något positivt, och vänj dig vid att vara den som anmäler sig som frivillig när det ska köpas mjölk till kaffet osv.

Planera din motion

Ju bättre du är på att planera din motion, desto troligare är det att den blir av. Gör ett schema med veckans motion, liknande vårt här till höger.

Sätt upp det på ett synligt ställe och gör ett kryss varje gång du har motionerat – det känns SÅ bra!

Tränar du på egen hand? Men varken har tid eller lust att planera själv så finns det massor av program på nätet för både promenader, löpning och styrketräning – även för nybörjare.

Läs också: Mikroträning: Fit på få några minuter

Hälsosam hela sommaren med I FORM

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Just nu har vi ett specialerbjudande, där du får tillgång till I FORM hela sommaren för endast 49 kr.

ERBJUDANDE: Få 3 månader för 49 kr.


Newsletter background