Nå ditt mål på gymmet: Här är planen för dig som vill bli starkare

Drömmer du om tonade muskler? Då är den starka gymplanen perfekt för dig! Du får 3 skräddarsydda program, som gradvis stärker kroppen – sammansatta av en professionell tränare. Då har du en tydlig plan nästa gång du går till gymmet.

Kvinna som tränar med viktskivor

ALLTID TILL HANDS Du kan skriva ut programmen eller spara dem på din telefon, så har du lätt tillgång till dem när du står på gymmet och är
redo att ge järnet.

© Jakob Helbig

Den starka gymplanen är för dig som på allvar vill stärka kroppens muskler och se resultat i spegeln. Du kan följa programmet även om du är nybörjare, och under tiden lär du dig en hel del styrkeövningar med bl a hantlar och viktstänger.

GÅ TIL TRÄNINGSPROGRAMMEN

3 fördelar med den här planen

  • Du blir starkare och en mer tonad kropp.
  • Du blir förtrolig med gymmets styrkeområde och flera bra basövningar.
  • Du är garanterad utveckling i din styrketräning.

Om programmet

Uppbyggnad

Det är primärt fokus på styrketräning och programmen är enkelt uppbyggda, så du kan koncentrera dig 100 procent på att utföra övningarna korrekt. Du kommer att lyfta fler kilo än i t ex den slanka planen och har därför lite mer tid för paus och återhämtning mellan övningarna. Men bara lugn, du slösar inte tid eftersom programmen är uppbyggda av superset där du alltid gör två övningar i sträck. Därför växlar du hela tiden mellan olika muskelgrupper och mellan att träna fram- och baksida, under- och överkropp.

Tid

Cirka 60 minuter.

Utrustning

Du växlar mellan att använda hantlar och viktstänger samt en enkel kabelmaskin.

Det uppnår du

Du kommer att få en markant starkare kropp och en starkare core, eftersom alla övningar kräver att du använder de stabiliserande musklerna. Det ger en bra hållning och en god grundstyrka som gynnar dig i vardagen. Du kan också se fram emot att hela kroppen blir mer tonad.


Programmen är skapade i samarbete med Rikke Hansen, träningsfysiolog och personlig tränare.

Du behöver vara prenumerant för att få fri tillgång till programmen. Registrera dig nu - det tar bara 2 minuter - och få 14 dagar gratis utan bindningstid. Därefter kostar prenumerationen 79 kr/mån. Är du redan prenumerant? Logga in här.

De mest lästa artiklarna just nu
Kostråd

Kan man äta havregrynsgröt till middag?

Styrkeövningar

Få starka ben med I FORMs julkalender

Nyttig mat

RÄKNA UT: Hur många kalorier behöver jag?

Bröd

Världens nyttigaste och enklaste bananbröd

Nyttiga snacks

Så tacklar du kvällssuget

Styrkeövningar

1. december

Träning

RÄKNA UT: Hur många kalorier förbränning min träning?

Motivation till träning

Därför bör du komma 5 minuter innan passet börjar – och andra tips till gymmet

Psykologi

Varför kan jag inte känna igen människor?

Välbefinnande

Bindväven – 8 övningar som stretchar och masserar

Mer om Fitness
Fitness

Lyckas på gymmet: Träningsplan med 3 program som matchar DITT mål

Fitness

Testa dig själv och få en plan som passar dig: Hur bör du träna på gymmet?

Fitness

Sund, slank eller stark? Så här ska du träna på gymmet för att nå ditt mål

Fitness

Nå ditt mål på gymmet: Här är planen till dig som vill bli sundare

Fitness

Nå ditt mål på gymmet: Här är planen för dig som vill bli slankare

Fitness

Gymplan – stark – program 2

Fitness

Gymplan – stark – program 1

Fitness

Gymplan – sund – program 1

Fitness

Gymplan – stark – program 3

Fitness

Gymplan – sund – program 2

Newsletter background
I FORM rekommenderar
Superfood

Kolla in våra bästa recept med rödkål

Förebyggande

Därför är bastu så hälsosamt

Psykologi

Testa dig själv: Är du optimist eller pessimist?

Om I FORM

Lätt att leva sunt: I FORMs träningsuniversum och veckomenyer hjälper dig

Förebyggande

Borde du vara orolig för att du svettas på natten?

Platt mage

Magcamp för nybörjare: Följ det här effektiva programmet och se resultat

Träning

Få mer energi med den här morgonträningen som sträcker ut och stärker

Psykologi

Depressionstest – är du mer än bara nedstämd?

Styrketräning

Nybörjare? Så kommer du snabbt igång med styrketräningen

Träning

Här är de 5 mest populära träningsprogrammen