Kvinna tränar cirkelträning hemma

Träna på liten yta.

© Jakob Helbig

Kom i form på 4 kvadratmeter

Med I FORMs skräddarsydda intervallprogram kommer du i ditt livs bästa form på bara 30 minuter. Allt du behöver är ett par skor och 2 x 2 meter golvyta.

13 augusti 2013 av Michelle Kristensen, personlig træner

Nu behöver du inte längre ha otympliga löpband hemma i vardagsrummet eller släpa med massor av utrustning till sommarstugan för att hålla formen. Det enda du behöver är det här skräddarsydda träningsprogrammet, ett par skor och 2x2 meter golvyta.

Även om träningsprogrammet är tidsbegränsat till bara 30 minuter och du endast behöver köra det tre gånger i veckan behöver du inte vara orolig för att du inte hinner förbränna tillräckligt med kalorier på en halvtimme – det gör du!

Så gör du

Bara ladda ned intervallprogrammet som innehåller 10 övningar som garanterat får upp din puls. Oroa dig inte för att det blir långtråkigt; du behöver inte göra samma program vecka efter vecka!

Antingen kan du välja att köra alla 10 övningar eller välja ut några övningar så att du har 10 stycken sammanlagt. Du sätter alltså själv ihop ditt program och kan variera det från gång till gång i det oändliga.

  • Börja med att värma upp i 10 min.
  • Gör varje övning i 30 sekunder, pausa sedan i 30 sekunder och fortsätt sedan till nästa övning.
  • Börja om från början när du har gjort alla 10 övningar en gång.

Efter en sammanlagd träningstid på 30 minuter garanterar vi att du har tränat ordentligt och känner dig trött och nöjd.


Nå ditt mål 2020

Kanske är du intresserad av ...

På vilket sätt gör du störst insats för klimatet?


I FORM tipsar