Squashpasta besparar dig många kalorier

Du behöver inte skippa pastan om du gärna vill gå ner ett par kilo. Om du bara byter ut den traditionella pastan mot squashpasta kan du njuta av alla dina favoriträtter och samtidigt spara kalorier. Vi har redskapet du behöver!

Squashpasta med tomatsås

SQUASHPASTA Med en spiralizer kan du förvandla squash till grönsaksspaghetti, som är mycket nyttigare än den traditionella varianten. JUST NU kan du få en elektrisk spiralizer när du väljer att prenumerera på I FORM.

Pasta smakar fantastiskt och kan varieras i det oändliga. Speciellt i barnfamiljer är det frestande att ty sig till den italienska varianten, som är enkel att laga och en hit bland de flesta barn. Om du gärna vill gå ner ett par kilo är de gyllene skruvarna och pennen dock inte dina bästa vänner. Men om du byter ut den traditionella pastan mot squashpasta, kan du spara in på kalorier och ändå njuta av alla dina favoriträtter.

Med en elektrisk spiralizer kan du göra squashpasta i en handvändning – se erbjudandet här

Squashpasta kontra vanlig pasta

Den främsta orsaken till att du ska välja squashpasta framför vanlig pasta är att det är mycket färre kalorier i squash. I 100 g traditionell, kokt pasta är det 129 kcal mot endast 17 kcal i motsvarande mängd squashpasta. Du sparar därför hela 112 kcal per 100 gram genom att välja squashpasta framför traditionell pasta.

Gå ner i vikt med squashpasta

Den stora skillnaden i kaloriinnehållet beror speciellt på att det är många fler kolhydrater i pasta. I 100 gram kokt pasta får du 27 gram kolhydrater, medan det bara är 2,6 gram i 100 gram squash. Därför undviker du massor av kolhydrater genom att välja squashpasta.

De flesta kommer enkelt upp i 100 gram pasta till middag. Om du äter den mängden pasta eller någon annan typ av stärkelse som ris och potatis varje dag, kan du faktiskt genom att byta till squashpasta uppnå en kaloribesparing som gör att du tappar 0,5 kg fett i månaden.

Jag vill ha redskapet som kan bespara mig massor av kalorier!

Squashpasta har fler näringsämnen

Förutom att spara in på kalorier och kolhydrater, så får du också fler näringsämnen när du väljer squashpasta framför traditionell pasta. Squash innehåller nämligen både lite A-vitamin och C-vitamin samt mer folat och kalium. Ännu en fördel med att välja squashpasta är att det är lättare att komma up i den rekommenderade mängden på 500 g frukt och grönt per dag.

Tips! Om du vill få lite extra mättnad kan du ev blanda din grönsaksspaghetti med fullkornspasta.

Hur lagar man squashpasta?

En spiralizer är din bästa vän när du ska göra squashpasta. Med det lilla köksredskapet kan du enkelt förvandla squash och andra grönsaker som morot och rödbeta till nyttiga grönsaksspaghetti. Och just nu kan du faktiskt få det smarta redskapet till ett kanonpris när du väljer att prenumerera på I FORM.

Få 4 nr av I FORM till superpris + Gåva: En elektrisk spiralizer!

Så smart är din nya spiralizer

  • Den är elektrisk. Du sparar krafter och dina grönsaker är klara på rekordtid.
  • 4 olika skärblad. Ska dina strimlor vara tunna eller tjocka? Det är lätt att växla mellan bladen.
  • Stor uppsamlingsbunke. Den rymliga skålen under spiralizern gör att du kan strimla loss.
  • Enkel att plocka isär. När du är färdig tar det bara ett ögonblick att plocka isär spiralizern så du snabbt kan rengöra den.
  • Kan diskas i maskinen. Allt förutom skärbladen tål diskmaskin, så rengöringen är inget problem.

Se den elektriska spiralizern i videon här:

MEN ditt erbjudande består faktiskt inte bara av spiralizern – Se fram emot att få hela 3 saker:

  • Gåva: Elektrisk spiralizer – den perfekta genvägen till mer grönt.
  • Gåva: Den digitala bilagan “Gröna favoriträtter – med spiralizer” – fylld med goda recept, där du ska använda din spiralizer. Se fram emot att servera italienska köttbullar med squash-spaghetti, bakad lax med grönsakspasta och andra uppgraderade klassiker med färre kalorier. Vi visar dig de bästa och godaste alternativen till ris, pasta och potatis och lär dig mer om varför din kropp jublar när du skär ner på de vita kolhydraterna och ökar mängden grönsaker.
  • 4 nummer av I FORM – Sveriges bästa hälsomagasin. Vår viktigaste uppgift är att göra det enkelt, roligt och lätt att leva hälsosamt. I varje nummer stärker vi din motivation med goda recept, effektiva övningar och massor av expertråd för att ta hand om kroppen, röra dig mer och öka din livsglädje. Du får 4 nummer levererade direkt till din brevlåda. Du kan sedan när som helst säga upp din prenumeration.