Sund Var Dag: vecka 2 - lördag

Snöra på dig löparskorna och välj ut den vackraste rundan nära dig. Kan du gissa vad dagens träning är?

VECKA 2 - lördag

Dagens träning är löpning. Knyt skorna och ge dig ut på en härlig löptur – kanske har du redan en favoritrunda?

Om du inte är van att springa men gärna vill komma igång så kolla in detta löpprogram för nybörjare.

  • Om du aldrig sprungit förr så starta med dag 1, där du springer 2 x 1 minut.
  • Om du sprungit förut eller är vältränad på annat vis så kan du hoppa över några veckor och starta en bit in i programmet.

Om du fortsätter att följa programmet under 12 veckor kommer du att kunna springa 30 minuter i streck – eller 5 km om du föredrar att mäta distansen.

Vi har valt ut en läcker helgmiddag, som både är nyttig och som går snabbt att tillaga.

Här hittar du dagens recept

Gå till veckomenyn för att se helgens bonusrecept.

Planera och mät din löprunda med I FORMs Mät din runda.

Den detaljerade stigkartan gör det lätt att mäta löpturer i till exempel skogar, parker och naturområden. "Mät din runda" beräknar både kilometer, genomsnittshastighet och kaloriförbrukning.

GÅ TILL MÄT DIN RUNDA HÄR

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background