Måttligt stressad: Denna motion ska du satsa på

Om du är måttligt stressad känner du dig typiskt trött och har svårt att få något gjort. Motion hjälper!

Så känns det

Du känner dig trött större delen av dagen och har även svårt att ta dig samman och göra något. Du har tappat gnistan och humöret svänger kraftigt. Du är trött på ditt jobb och tar inte längre initiativ till något. På natten har du svårt att sova.

Du kan till exempel träna

Löpning, cykling, simning, crosstrainer, rodd (men bara i ett lugnt tempo).

Därför funkar det:

De rytmiska rörelserna när du springer, simmar eller cyklar länge verkar meditativt, på så vis att du vänder dig inåt och låter tankarna vandra.

Du behöver inte träna särskilt länge innan du märker av effekten, men fortsätter du tillräckligt länge belönas du med runner’s high, det ultimata lyckotillståndet som jagar bort all stress.

Se bara till att inte köra för hårt, för då kan det tippa över åt fel håll så att du blir mer stressad.

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background