Måttligt stressad: Denna motion ska du satsa på

Om du är måttligt stressad känner du dig typiskt trött och har svårt att få något gjort. Motion hjälper!

Så känns det

Du känner dig trött större delen av dagen och har även svårt att ta dig samman och göra något. Du har tappat gnistan och humöret svänger kraftigt. Du är trött på ditt jobb och tar inte längre initiativ till något. På natten har du svårt att sova.

Du kan till exempel träna

Löpning, cykling, simning, crosstrainer, rodd (men bara i ett lugnt tempo).

Därför funkar det:

De rytmiska rörelserna när du springer, simmar eller cyklar länge verkar meditativt, på så vis att du vänder dig inåt och låter tankarna vandra.

Du behöver inte träna särskilt länge innan du märker av effekten, men fortsätter du tillräckligt länge belönas du med runner’s high, det ultimata lyckotillståndet som jagar bort all stress.

Se bara till att inte köra för hårt, för då kan det tippa över åt fel håll så att du blir mer stressad.

Bli hälsosam och stark med I FORM!

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.

På vår sajt och i vår app får du bl a:

  • Över 100 videoträningar på 5 till 40 min.
  • Nybörjarvänliga löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Vill du veta mer om I FORM digital? Kolla här!


Newsletter background