Lätt stressad: Denna motion ska du satsa på

Lätt stressade kan få symptom som en allmän känsla av att det är mycket nu och till exempel ökad hjärtrytm. Motion hjälper dig.

Lätt stressad? Här är motionsformerna du ska satsa på.

Så känns det

Du känner att det är mycket nu och ditt hjärta slår snabbare än normalt. Munnen känns torr och händerna skakar och blir småsvettiga. Du pratar snabbare än du brukar och har en klumpliknande känsla i magen.

Du kan till exempel träna

Tennis, karate, styrketräning.

Därför funkar det:

Idrottsaktiviteter med stötar och slag i ger dig en skön känsla av att du blir av med frustrationer och stänger ute den negativa energin från kroppen. Aggressiva sportgrenar fungerar som en ventil, så att stressen kan pysa ut innan den går högre upp och skapar tryck. Forskningen har inget bevis för att styrketräning dämpar stress, men det är många som tycker att det hjälper.

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background