Öka din förbränning dygnet runt

Ju mer du förbränner, desto mer kan du – generellt sett – äta utan att gå upp i vikt. Få en komplett 24-timmarsguide till att öka din förbränning här.

Öka din förbränning

Du kan påverka din förbränning från att du vaknar, till dess du går till sängs.

Din kropps förbränning är med och bestämmer hur mycket du kan äta utan att du går upp i vikt. Har du en hög förbränning kan du någorlunda ostraffat äta mer. Och tvärtom – är din förbränning låg går du nog upp i vikt av att äta det minsta onyttigt

Vi ger dig en 24-timmarsplan, som du kan använda som inspiration när du gör de val som under dygnet kickar igång din förbränning så mycket som möjligt.

Det krävs bara små justeringar av kostplanen, en inställning till träningen och vips så har du ökat din förbränning med 10-20 procent.

10 procent av din dagliga förbränning motsvarar cirka 200 kcal. På en månad blir du därmed av med 6000 kcal, eller motsvarande 10-12 kakor choklad. Det kräver en insats.

Lite är bättre än ingenting, så om det bara är en eller två av tipsen du kan ta till dig, så har du också tagit ett steg mot ökad förbränning.

24 timmars förbränningsguide – så här gör du:

Kolla I FORMs förbränningsguide här. Som bonus ger den dig också några tips för att öka fettförbränningen och hämma din kropps fettupptagning. Så här gör du, timme för timme:

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background