Väck kroppen med morgonyoga

Yogainstruktör Susanne Lidang guidar dig här till hur du ger kroppen ett mjukt uppvaknande och får igång systemet med 3 övningar du kan göra på morgonen.

Susanne Lidang gör yogaövningen Katten.

Katten är ett bra sätt att väcka hela kroppen, då den masserar ryggraden och sträcker ut rygg och nacke.

© wichmann+bendtsen

Katten

Upprepa övningen några gånger i takt med tempot i dina in- och utandningar.

Bredstående framåtböjning

Bli kvar i ställningen i 5–10 lugna andetag. Kom ur ställningen stilla och lugnt på en inandning.

Stående sidostretch

Håll ställningen i 3–5 fulla andetag, innan du byter till andra sidan. Upprepa gärna ett par gånger åt båda sidorna.

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background