Få snygga armar med yoga

Du behöver inte lyfta tunga vikter för att bli stark. De här 9 yogaövningarna kompletterar träningen och ger dig snygga, markerade armar och axlar.

Kvinna gör sidoplanka ute i naturen.

Så får du ut maximalt av yogaövningarna

Perfekt för löpare

  • Övningarna stärker speciellt armar och axlar och är därför perfekta för dig som löptränar och är stark i ben och rumpa.

Gör övningarna på morgonen

  • Yogaprogrammet är perfekt att göra på morgonen. Det tar ca 30 minuter. Är det möjligt så gör de 9 övningarna utomhus, t ex på stranden, i din trädgård eller på altanen. Efteråt kan du sväva genom dagen med massor av tillförsikt, energi och mentalt överskott.

LÄS OCKSÅ:Guide till rätt yogautrustning

Ta det lugnt

  • Sikta på att göra programmet 3 gånger i veckan för att uppnå störst effekt.
  • Vila 1–2 dagar emellan.
  • Känns övningarna lite för tuffa i början så gör ställningarna kortare tid. Böj ev knäna eller stöd på armbågarna istället för på händerna.
  • Det är viktigt att komma ihåg att processen i yoga är minst lika viktig som målet. Så njut av vägen fram och av att vara närvarande i nuet.

Här under hittar du 9 effektiva yogaövningar

    Bli hälsosam och stark med I FORM!

    I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.

    På vår sajt och i vår app får du bl a:

    • Över 100 videoträningar på 5 till 40 min.
    • Nybörjarvänliga löpprogram med ljudguide
    • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
    • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

    Vill du veta mer om I FORM digital? Kolla här!


    Newsletter background