Få snygga armar med yoga

Du behöver inte lyfta tunga vikter för att bli stark. De här 9 yogaövningarna kompletterar träningen och ger dig snygga, markerade armar och axlar.

Kvinna gör sidoplanka ute i naturen.

Så får du ut maximalt av yogaövningarna

Perfekt för löpare

  • Övningarna stärker speciellt armar och axlar och är därför perfekta för dig som löptränar och är stark i ben och rumpa.

Gör övningarna på morgonen

  • Yogaprogrammet är perfekt att göra på morgonen. Det tar ca 30 minuter. Är det möjligt så gör de 9 övningarna utomhus, t ex på stranden, i din trädgård eller på altanen. Efteråt kan du sväva genom dagen med massor av tillförsikt, energi och mentalt överskott.

LÄS OCKSÅ:Guide till rätt yogautrustning

Ta det lugnt

  • Sikta på att göra programmet 3 gånger i veckan för att uppnå störst effekt.
  • Vila 1–2 dagar emellan.
  • Känns övningarna lite för tuffa i början så gör ställningarna kortare tid. Böj ev knäna eller stöd på armbågarna istället för på händerna.
  • Det är viktigt att komma ihåg att processen i yoga är minst lika viktig som målet. Så njut av vägen fram och av att vara närvarande i nuet.

Här under hittar du 9 effektiva yogaövningar

    Nu har det blivit lättare att leva sunt!

    I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
    Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
    Läs mer om nya I FORM

    • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
    • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
    • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
    • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

    Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


    Newsletter background