Powerwalka dig igenom vintern

Att powerwalka sig igenom vintern är superenkelt! Du trycker bara på fast foward-knappen och njuter av naturen, lugnet samtidigt som du får välbehövligt dagsljus. Samtidigt ökar du din fettförbränning.

Powerwalka dig igenom vintern.

© iStock

Powerwalking - därför är det så bra

Se på din powerwalking som en promenad i skogen – fast med snabbspolningsknappen tryckt i botten. Du får ljus och du får se naturen och uppleva lugnet, men i motsats till den vanliga skogsrundan får du också en rejäl omgång uppfriskande motion på köpet.

Det krävs att du går snabbt, för powerwalking ska göra att du svettas och att hjärtat slår dubbelt så fort. Du behöver inte ens en skog i närheten. En powerwalk genom stan eller i en park är lika effektiv som en promenad i skogen. Hitta gärna en runda med backar eftersom det ger inslag av intervallträning. Prova eventuellt att gå så snabbt som möjligt upp i backen och slappna av mer nedför.

Effekt

Bara farten är tillräckligt hög, så får du fart på både hjärtat och fettförbränningen. Eftersom belastningen är lägre än vid löpning, ska promenaderna vara längre för att ha ordentlig effekt.

Investering

Du kan powerwalka i ett par gamla löparskor, men du kan också köpa särskilda promenadskor. Dessa brukar kosta strax under tusenlappen.

Svårighetsgrad

Mycket lätt. Perfekt träningsform för nybörjaren som vill komma igång igen efter en paus, och för den som älskar att gå.

    Bli hälsosam och stark med I FORM!

    I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.

    På vår sajt och i vår app får du bl a:

    • Över 100 videoträningar på 5 till 40 min.
    • Nybörjarvänliga löpprogram med ljudguide
    • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
    • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

    Vill du veta mer om I FORM digital? Kolla här!


    Newsletter background