Powerwalka dig igenom vintern

Att powerwalka sig igenom vintern är superenkelt! Du trycker bara på fast foward-knappen och njuter av naturen, lugnet samtidigt som du får välbehövligt dagsljus. Samtidigt ökar du din fettförbränning.

Powerwalka dig igenom vintern.

© iStock

Powerwalking - därför är det så bra

Se på din powerwalking som en promenad i skogen – fast med snabbspolningsknappen tryckt i botten. Du får ljus och du får se naturen och uppleva lugnet, men i motsats till den vanliga skogsrundan får du också en rejäl omgång uppfriskande motion på köpet.

Det krävs att du går snabbt, för powerwalking ska göra att du svettas och att hjärtat slår dubbelt så fort. Du behöver inte ens en skog i närheten. En powerwalk genom stan eller i en park är lika effektiv som en promenad i skogen. Hitta gärna en runda med backar eftersom det ger inslag av intervallträning. Prova eventuellt att gå så snabbt som möjligt upp i backen och slappna av mer nedför.

Effekt

Bara farten är tillräckligt hög, så får du fart på både hjärtat och fettförbränningen. Eftersom belastningen är lägre än vid löpning, ska promenaderna vara längre för att ha ordentlig effekt.

Investering

Du kan powerwalka i ett par gamla löparskor, men du kan också köpa särskilda promenadskor. Dessa brukar kosta strax under tusenlappen.

Svårighetsgrad

Mycket lätt. Perfekt träningsform för nybörjaren som vill komma igång igen efter en paus, och för den som älskar att gå.

    Nu har det blivit lättare att leva sunt!

    I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
    Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
    Läs mer om nya I FORM

    • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
    • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
    • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
    • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

    Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


    Newsletter background