Kombinera övningarna med det skräddarsydda löpprogrammet så är du snabbt i form efter semestern.

8 tuffa övningar som ger resultat

Använd extraenergin efter semestern för att dra igång nya träningsvanor som får dig i toppform.

5 augusti 2013 av Sarah Galán

Med de här 8 övningarna i kombination med löpprogrammet kommer du enkelt i toppform efter semestern. Programmen är utvecklade för att passa både nybörjare och vältränade så glöm alla ursäkter och snöra på dig skorna!

Kombinera övningarna med din löprunda och stanna till exempel till när du springer förbi en bänk, en trästubbe eller en stor sten. Eller så kan du göra övningarna hemma, innan eller efter löprundan.

Här hittar du löpprogrammet >

Så ska du träna

  • Både nybörjare och vältränade ska göra övningarna 3 gånger i veckan.
  • Du ska genomföra 6 träningspass per vecka: 3 x styrketräningsövningar + 3 x löpning.
  • Är du inte van att träna, följ då nybörjarprogrammet med färre repetitioner av varje övning samt gångpauser under löprundorna.
  • För att kroppen ska kunna återhämta sig ska du ha 2 vilodagar varje vecka. Därför behöver du minst en dag i veckan då du både springer och gör övningar.

Få en rak och fin rygg med tre effektiva ryggövningar

Nå ditt mål 2020

Kanske är du intresserad av ...

I FORM tipsar