Kombinera löpprogrammet med våra skräddarsydda övningar så kommer du snabbt i form igen. © iStock

Sätt fart efter semestern

Det här skräddarsydda löpprogrammet är perfekt för dig som behöver lägga i en extra växen efter semestern eller en träningspaus.

5 augusti 2013 av I FORM

Med det här löpprogrammet får du ut mesta möjliga av träningen. Tänk bara på att alltid börja försiktig. Om du är nybörjare kan du börja med att gå, om du är vältränad ska du börja långsamt.

Oavsett om du är nybörjare eller vältränad ska du springa tre gånger i veckan.

Kombinera övningarna med din löprunda, t ex når du springer förbi en bänk, en trästubbe eller en stor sten. Eller gör övningarna hemma, innan eller efter löprundan.

Du hittar övningarna här >

Så ska du träna

  • Både nybörjare och vältränade ska göra övningarna 3 gånger i veckan.
  • Du ska genomföra 6 träningspass per vecka: 3 x styrketräningsövningar + 3 x löpning.
  • Är du inte van att träna, följ då nybörjarprogrammet med färre repetitioner av varje övning samt gångpauser under löprundorna.
  • För att kroppen ska kunna återhämta sig ska du ha 2 vilodagar varje vecka. Därför behöver du minst en dag i veckan då du både springer och gör övningar.

På I FORMs hemsida har vi löpprogram för alla nivåer – så det finns garanterat ett löpprogram för just DIG! 

Så kommer du ALLTID ut och springer

Egentligen är du typen som gillar att springa, men just idag har du lite ont i huvudet och igår var du superstressad. Men imorgon, DÅ ska du bara ut – om det nu inte regnar …

Sätter dina dåliga ursäkter käppar i hjulet för dina löpardrömmar så har vi ett förslag till dig.

För det första; Motion är inte något du gör MOT dig själv, utan FÖR dig själv. Bristande energi, huvudvärk och stress försvinner inte efter en kväll i soffan: Men en snabb löprunda runt kvarteret med frisk luft i ansiktet och din favoritmusik i öronen ger dig andrum och tid för dig själv. Här kan du ladda batterierna och släppa dagens problem – och du behöver inte springa ett halvmaraton för att märka effekten. 

För det andra; Kan du bara springa när det är vindstilla och solen skiner blir det inte mycket löpning på våra breddgrader. Du kommer väl ihåg att det inte finns något dåligt väder, bara dåliga kläder, och just nu får du en träningströja från Craft tillsammans med 4 nummer av I FORM för endast 149 kr plus 49,50 kr i porto (totalt 198,50 kr).

Ja tack, jag vill gärna börja springa nu!

Nå ditt mål 2020

Kanske är du intresserad av ...

I FORM tipsar