Effektiv magträning på en minut

Med bara en enda magövningar kan du få starkare mage. Och det bästa är att du bara behöver göra övningen i en minut om dagen för att märka resultat!

Kvinna som gör magövningar

TRÄNA MAGEN NÄR DET PASSAR Precis som plankan kan den här enkla magövningen göras var som helst – så länge du har en stol

© iStock

Magövningen heter "Captains Chair", och du kan göra övningen var som helst – bara du har en stol.

Det bästa med magövningen är att du bara behöver göra den i en minut om dagen för att märka resultat! Därför är den enkel att göra i en hektisk vardag.

Övningen tränar dina magmuskler hårdare än många andra magövningar, eftersom den både får tag i de raka och sneda magmusklerna.

Så här gör du magövningen

1. Sätt dig på en stol som är tillräckligt hög för att du ska kunna pendla fritt med benen utan att röra vid golvet.

2. Sätt dig på dina händer.

3. Lägg över kroppsvikten på händerna (som om du skulle lyfta dig själv från stolen). Böj något på knäna och lyft låren cirka 6-8 cm från stolen. Sänk dem långsamt och kontrollerat igen.

4. Gör rörelsen minst en minut, men gärna längre.

Hälsosam hela sommaren med I FORM

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Just nu har vi ett specialerbjudande, där du får tillgång till I FORM hela sommaren för endast 49 kr.

ERBJUDANDE: Få 3 månader för 49 kr.


Newsletter background