Kvinna som gör magövningar
Träna magen när det passar

Precis som plankan kan den här enkla magövningen göras var som helst – så länge du har en stol

© iStock

Effektiv magträning på en minut

Med bara en enda magövningar kan du få starkare mage. Och det bästa är att du bara behöver göra övningen i en minut om dagen för att märka resultat!

31 maj 2010 av I FORM-redaktionen

Magövningen heter "Captains Chair", och du kan göra övningen var som helst – bara du har en stol.

Det bästa med magövningen är att du bara behöver göra den i en minut om dagen för att märka resultat! Därför är den enkel att göra i en hektisk vardag.

Övningen tränar dina magmuskler hårdare än många andra magövningar, eftersom den både får tag i de raka och sneda magmusklerna.

Så här gör du magövningen

1. Sätt dig på en stol som är tillräckligt hög för att du ska kunna pendla fritt med benen utan att röra vid golvet.

2. Sätt dig på dina händer.

3. Lägg över kroppsvikten på händerna (som om du skulle lyfta dig själv från stolen). Böj något på knäna och lyft låren cirka 6-8 cm från stolen. Sänk dem långsamt och kontrollerat igen.

4. Gör rörelsen minst en minut, men gärna längre.

Nå ditt mål 2020

Kanske är du intresserad av ...

Vilken är din favoritfrukt?

I FORM tipsar