Magövning för promenaden

Har du gjort hundra magövningar utan resultat? Det kanske är på tiden att testa en ny strategi

Kvinna som går och tränar magen under tiden

Snabbt och enkelt: Gå en promenad och träna din mage samtidigt.

© Jakob Helbig

För den stressade kvinnan är det viktigt att spara tid, och den här magövningen kan du göra medan du går en runda.

Övningen tar tag i de djupa magmusklerna som håller buken på plats och den är därmed din säkra väg till drömmagen.

Så här gör du:

1. Andas in medan du tar fyra steg. Låt bukväggen spännas ut under tiden.

2. Dra in nedre delen av bukväggen mot ryggraden utan att låta luften sippra ut. Håll inne magen i 6-10 steg.

3. Slappna av i magen och andas ut.

Repetera övningen så många gånger du över huvud taget orkar under din promenad.

Hälsosam hela sommaren med I FORM

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Just nu har vi ett specialerbjudande, där du får tillgång till I FORM hela sommaren för endast 49 kr.

ERBJUDANDE: Få 3 månader för 49 kr.


Newsletter background