Så enkelt slipper du ömma armar

Med en foam roller kan du komma ner på djupet när du masserar musklerna, och samtidigt nå in till bindväven så att du snabbare slipper ömma muskler. Se här hur du "rullar" bort smärtan i armarna.

Kvinna rullar med armen på foam roller.

Stretchprogram med foam roller

Ett hårt pass för armarna kan ofta kännas dagarna efter, när du gör vanliga vardagssysslor. Med en foam roller kan du effektivt massera dina ömma armmuskler.

Så här gör du

  1. Lägg dig på golvet med ena armhålan över foam rollern.
  2. Rulla fram och tillbaka på överarmen i så många olika ställningar som möjligt så att du går igenom hela armen.
  3. Fokusera på den mest ömma punkten genom att variera rörelse, tempo och kraft. Byt sedan arm.

LÄS OCKSÅ: Därför är en foam roller bra för dig - och så köper du rätt foam roller

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background