Utvilad efter ledigheten? Bra - då kör vi!

Kom i toppform efter semestern

Rivstarta med extraenergin efter ledigheten och kom i toppform! Med det här träningsprogrammet når du målet på bara 6 veckor.

13 augusti 2019

Här är träningsprogrammet som innehåller allt du behöver för att komma i superform! Det är framtaget av I FORMs motivationsexpert Rikke Rønholt som ger dig sina bästa råd till att komma i gång och tränaren Frida Hallqvist hjälper dig igenom ett komplett träningsprogram som får dig i god form på bara 6 veckor.

  • 1 bänk
  • 1 flaska vatten
  • 1 sten eller hantel

Så ska du träna

  • Både nybörjare och vältränade ska göra övningarna 3 gånger i veckan.
  • Du ska genomföra 6 träningspass per vecka: 3 x styrketräningsövningar + 3 x löpning.
  • Är du inte van att träna, följ då nybörjarprogrammet med färre repetitioner av varje övning samt gångpauser under löprundorna.
  • För att kroppen ska kunna återhämta sig ska du ha 2 vilodagar varje vecka. Därför behöver du minst en dag i veckan då du både springer och gör övningar.
  • Kombinera övningarna med din löprunda, t ex når du springer förbi en bänk, en trästubbe eller en stor sten. Eller gör övningarna hemma, innan eller efter löprundan.

Nå ditt mål 2020

Kanske är du intresserad av ...

På vilket sätt gör du störst insats för klimatet?


I FORM tipsar