Här får du svar på de vanligaste frågorna om hur man använder I FORMs webbplats. Hittar du inget svar på just din fråga här, så kontakta vår kundservice, så kommer de att hjälpa dig.
Kundservice hjälper dig också med frågor angående din prenumeration på tidningen.
Frågor om I FORMs mät din runda
Hur ritar och sparar jag en runda? Vad betyder alla symboler på kartan? Och kan jag ändra en löprunda som jag redan har sparat i I FORMs Mät din runda? Här hittar du svaren!Frågor om profil och skapande av användare
1. Vad får jag ut av att skapa en profil på I FORMs webbplats?2. Hur skapar jag en profil på I FORMs webbplats?
3. Min e-postadress är ogiltig
4. Hur hittar jag mitt prenumerationsnummer?
5. Jag har en användarprofil – hur loggar jag in?
6. Jag har glömt mitt lösenord
7. Jag måste logga in hela tiden
8. Hur ändrar jag min e-postadress?
9. Hur ändrar jag mitt lösenord?
Frågor om I FORMs nyhetsbrev
1. Hur anmäler jag mig till I FORMs nyhetsbrev?2. Hur avanmäler jag mig till I FORMs nyhetsbrev?
3. Hur ofta kommer I FORMs nyhetsbrev?
4. Hur gör jag om jag har ändrat min e-postadress?
Frågor om profil och skapande av användare
1. Vad får jag ut av att skapa en profil på I FORMs webbplats?
Som registrerad användare har du möjlighet att spara och plocka fram dina träningsrundor i vår Mät din rundaDet är gratis att skapa en profil på I FORM.
2. Hur skapar jag en profil på I FORMs webbplats?
Klicka på den lilla profilikonen (en torso-siluett) högst upp till höger i menyn, och klicka därefter på "Skapa profil"-knappen. Fyll i fälten och klicka på "Skapa profil"-knappen längst ned på sidan – sedan har du en profil.Du kan också skapa en profil här.
3. Min e-postadress är ogiltig
Om systemet inte godtar din e-postadress, så har du kanske redan skapat en profil. Pröva att klicka på länken "Har du glömt ditt lösenord?", så kommer du att få ett e-postmeddelande med ytterligare information.Om du inte får något e-postmeddelande så bör du undersöka om den e-post du mottagit fastnat i ditt spamfilter. Kontakta ev. din internetleverantör.
Du kan också ha skapat en profil med en annan e-postadress eller råkat trycka fel. I så fall behöver du skapa en ny användarprofil.
4. Hur hittar jag mitt prenumerationsnummer?
Du hittar ditt prenumerationsnummer vid den adressinformation som finns på det inbetalningskort du får med posten. Prenumerationsnumret är 10-siffrigt.Har du inget prenumerationsnummer kan du skriva in din e-postadress och få ditt nummer skickat till dig här: Skicka mig mitt prenumerationsnummer.
5. Jag har en användarprofil – hur loggar jag in?
Om du har registrerat dig som användare på iform.se, så loggar du in genom att klicka på den lilla profilikonen högst upp till höger. Du kan också logga in här.6. Jag har glömt mitt lösenord
Om du har glömt ditt lösenord kan du utnyttja vår service: "Har du glömt ditt lösenord?". Klicka på länken och du kommer att bli ombedd att skriva in din e-post.Du får nu ett mail med en länk för att ändra ditt lösenord. Skriv ett nytt lösenord där det står "lösenord" och "bekräfta lösenord" och klicka på "spara".
Om du inte mottar något e-postmeddelande bör du undersöka om din e-post hamnat i ditt spamfilter. Kontakta ev. din internetleverantör.
7. Jag måste logga in hela tiden
Om du är tvungen att logga in varje gång du vill läsa en artikel, ska du ställa in din webbläsare så att den tillåter "cookies" (kolla din webbläsares inställningar – oftast finns det en punkt som handlar om säkerhet eller privata inställningar, där du kan aktivera eller avaktivera cookies – eller enbart tillåta cookies från iform.se).En cookie är en liten textfil som lagras i din webbläsare (t.ex. Internet Explorer, Firefox, Safari, Chrome, Opera eller liknande), och som registrerar dig som unik användare. På iform.se använder vi cookies för att kontrollera om du är inloggad eller inte.
Vissa företag använder en "proxy-server", som sorterar bort cookies. I så fall bör du kontakta den som är ansvarig för din dators internetuppkoppling