Få ut det bästa av din introverta personlighet

Flera experter menar att introverta personligheter har många styrkor. Läs om hur du som introvert får bäst användning av dina.

Få nytta av ditt introverta sinne

Generellt

  • Ta korta pauser innan du blir trött.
  • Skriv in pauser i din kalender.
  • Tillbringa tid ute varje dag. Ta en promenad, gå ut i trädgården eller placera en naturbild på skrivbordet.
  • Innan du ska iväg på ett evenemang bör du ha tid för dig själv.
  • Påminn dig själv att det är helt okej att vara introvert.

Är du introvert eller extrovert? Testa dig själv här.

På arbetet

  • Om du inte säger något på mötena, kan du i stället skriva något till dina kolleger eller chefen efter mötet.
  • Säg till chefen att du måste tänka innan du kan diskutera ett ärende.
  • Tacka om någon berömmer dig.
  • Involvera dig genom att komma tidigt till möten eller stanna efteråt och städa.
  • Hälsa på folk, le och säg tack när någon har gjort en presentation.

I sociala sammanhang

  • Välj vilka saker du ska tacka ja till.
  • Påminn dig själv om att du kan känna dig överväldigad vid sociala evenemang och att det är okej.
  • Håll dig i kulisserna och iaktta innan du ger dig in i festligheterna.
  • Bestäm i förväg hur länge du ska stanna. Du kan alltid stanna längre om du känner dig redo för det.
  • Välj ett uppseendeväckande smycke (eller slips) som kan medverka till att bryta isen.

Bli hälsosam och stark med I FORM!

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.

På vår sajt och i vår app får du bl a:

  • Över 100 videoträningar på 5 till 40 min.
  • Nybörjarvänliga löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Vill du veta mer om I FORM digital? Kolla här!


Newsletter background