3 mentala tips för fastedagarna

Få I FORMs 3 bästa tips för att undvika att ramla i matfällan under fastedagarna.

Vi äter ofta med känslorna, så reflektera över vad ditt matbegär handlar om egentligen.

5:2-dieten – läs allt om den här >

Tycker du det verkar tufft att hålla 2 fastedagar i veckan? Misströsta inte, här kommer I FORMs bästa tips på hur du håller lugnet och energin uppe under fastedagarna.

  • 1. Bryt mönstret. Är det framför tv:n som begäret efter mat och godis är störst? Stäng då av och aktivera dig på ett annat sätt.
  • 2. Acceptera hungern. Hungersignalen visar att din kropp är precis just där du önskar, utan mat.
  • 3. Reflektera över ditt matbegär. Beror det på sorg, stress, tristess eller något annat som kan hanteras med annat än mat?

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background