3 mentala tips för fastedagarna

Få I FORMs 3 bästa tips för att undvika att ramla i matfällan under fastedagarna.

Vi äter ofta med känslorna, så reflektera över vad ditt matbegär handlar om egentligen.

5:2-dieten – läs allt om den här >

Tycker du det verkar tufft att hålla 2 fastedagar i veckan? Misströsta inte, här kommer I FORMs bästa tips på hur du håller lugnet och energin uppe under fastedagarna.

  • 1. Bryt mönstret. Är det framför tv:n som begäret efter mat och godis är störst? Stäng då av och aktivera dig på ett annat sätt.
  • 2. Acceptera hungern. Hungersignalen visar att din kropp är precis just där du önskar, utan mat.
  • 3. Reflektera över ditt matbegär. Beror det på sorg, stress, tristess eller något annat som kan hanteras med annat än mat?

Bli hälsosam och stark med I FORM!

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.

På vår sajt och i vår app får du bl a:

  • Över 100 videoträningar på 5 till 40 min.
  • Nybörjarvänliga löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Vill du veta mer om I FORM digital? Kolla här!


Newsletter background