3 sätt att förbränna kalorier – utan att gå till gymmet

Har du också svårt att komma iväg till gymmet? Oroa dig inte. Det finns massor av andra sätt att förbränna kalorier på i vardagen.

Kvinna går i trappor.

Ibland känns det som att det är hundra mil till gymmet. Men det betyder inte att kroppen måste förfalla helt och därför bjuder vi här på fyra andra sätt att förbränna kalorier.

1. Börja dagen aktivt

Sätt fart på förbränningen genom att vara aktiv innan du äter dagens första måltid. Spring en kort runda, gör övningar på golvet eller gå en rask promenad i den friska luften. På så vis boostar du din förbränning och energi redan på morgonen.

2. Lägg in motion i dina pauser

Utnyttja pauserna i din vardag till att vara aktiv. Det finns en del kalorier att förbränna om du byter ut dina stillasittande pauser mot att exempelvis gå och ner för trapporna i uppgången. Du kan förbränna ända upp till 100 kalorier på 10 minuter, så upp och hoppa!

3. Träna kort men effektivt

Om både tiden och motivationen tryter så minska träningstiden. Om du brukar träna i 30 minuter kan du minska tiden till 10 minuter. Men då måste du ge järnet hela tiden. I gengäld är det snabbt avklarat!

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background