Yoga: Två övningar för minskad stress

Det tar bara 10 minuter och ger dig samma känsla i kroppen som efter en riktigt bra massage. Yoga är enkelt och kostar inte en krona.

Trött och stressad?

Sätt dig ner, ta av skorna och dra upp benen under dig. Ta fram en matta, dra ett djupt andetag och ta en titt på de här yogaövningarna. Du ska göra båda i kväll innan du går och lägger dig.

PLOGEN: lär dig den här

YOGA1 I FORM rekommenderar den lilla bryggan mot stress. Här får du lära dig den i 6 enkla steg.

Klicka här och läs mer om yoga och få yogaprogram

Yoga: Därför är de bra

  • Båda ställningarna stärker skuldrorna, ryggen och bröstmuskulaturen - områden som vi brukar spänna när vi är stressade.
  • Båda positionerna hjälper att få mer blod till huvudet så att huvudvärk och anspänningar i nacken lättar.
  • Du upplever ro och närvaro eftersom båda ställningarna kräver fokus och koncentration.

Det är stor skillnad på att ha mycket att göra och att vara stressad. Vad är du? Gör vårt stresstest och få svaret.

Hälsosam hela sommaren med I FORM

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Just nu har vi ett specialerbjudande, där du får tillgång till I FORM hela sommaren för endast 49 kr.

ERBJUDANDE: Få 3 månader för 49 kr.


Newsletter background