Squats med armpress och vikt

Övningen leder raka vägen till en fast rumpa. Du tränar framför allt skinkorna samt lårets fram- och baksida.

Helkroppsövningarna inriktar sig på stora muskelgrupper som rumpa och lår. Styrka i dessa ökar ämnesomsättningen, vilket minskar fettmängden och ger synliga magmuskler.

Så gör du

Ställ dig med ett avstånd mellan fötterna som är större än din höftbredd. Håll en hantel med bägge händer i höjd med nyckelbenet och böj på knäna tills ändan kommer så långt ner mot golvet som möjligt. Sträck ut armarna framför dig och håll positionen. Dra tillbaka armarna mot kroppen och res dig upp igen.

Antal: 12 stycken.

Squats är övningen framför alla. Men har du koll på grundtekniken? Se den här.

Nu har det blivit lättare att leva sunt!

I FORMs viktigaste uppdrag är att göra hälsa lättillgängligt. Därför har vi skapat ett nytt träningsuniversum, där du får kunskapen och verktygen som motiverar dig att leva sunt, året runt.
Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny
  • Spara ditt favoritinnehåll – och hitta det lätt igen

Just nu: Testa 30 dagar utan kostnad


Newsletter background