1-fotsdödlyft

Det tar ingen plats, kan användas på massor av sätt och är perfekt för styrketräning av hela kroppen: Gummibandet är fantastiskt! Därför får du dagens effektiva gummibandsövning här – den tar max 10 minuter och kan göras överallt – sätt igång!

1-fotsdödlyft

1-fotsdödlyft

Stärker: Rumpa och baksida lår.

  1. Sätt gummibandet under vänster fot och greppa det med vänster hand.
  2. Stå upprest med vänster fot lite framför den högra, som bara har tårna i marken.
  3. Böj dig ner mot vänster fot och stanna när din hand kommer lite nedanför dina knän.
  4. Håll ryggen rak under hela övningen och tänk på att skjuta fram höften när du ska upp igen.
  5. Övningen ska kännas i rumpan och på baksidan av låren.

Gör 8-12 repetitioner per fot. Pausa i 30 sek. Gör 3 set.

Hälsosam hela sommaren med I FORM

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Just nu har vi ett specialerbjudande, där du får tillgång till I FORM hela sommaren för endast 49 kr.

ERBJUDANDE: Få 3 månader för 49 kr.


Newsletter background