Bli vårens gladaste löpare

Det här effektiva löpprogrammet bygger upp formen, så du undviker skador och blir en bättre, snabbare och starkare löpare.

kvinde løber i skoven, forår, anemoner

Löpprogram kan du hitta överallt. Budskapet är detsamma: på med löparskorna och ge dig ut! Gå, spring, gå, spring.

I FORMs löpprogram går extra grundligt till väga med uppvärmningsövningar och styrketräning för ben och rumpa. Det hjälper dig att bli en bättre, snabbar och starkare löpare, som även slipper skador.

5 km löpprogram

Från nybörjare till stark 5-km-löpare på 12 veckor

  • Träning 3 x i veckanSom utgångspunkt ska du träna tre gånger i veckan. Fördela dagarna över veckan så att du vilar en dag mellan träningspassen. Det ger kroppen optimala möjligheter att bygga upp formen.

  • För nybörjarenDet är löpning som gäller, men om du är nybörjare behöver du börja med att bygga från grunden, innan du kastar dig ut för att springa längre distanser. Därför fokuserar vi under de första 6 veckorna på att bygga upp den nödvändiga styrkan för att kunna springa ordentligt.

  • För den erfarnaÄr du van att springa och har en vettig kondition, kommer första delen av programmet att vara i underkant. Hoppa in i vecka 7, där löpmängden ökas.

De mest lästa artiklarna just nu

Hälsosam hela sommaren med I FORM

I FORMs viktigaste uppgift är att göra hälsa enkelt. I vårt digitala universum får du kunskap och verktyg som gör det lätt att leva sunt. Som prenumerant får du tillgång till både sajten och appen.
Läs mer om nya I FORM

  • Videoträningar mellan 10 och 30 min.
  • Löpprogram med ljudguide
  • Tillgång till fler än 1000 nyttiga recept
  • Mejl med ny, nyttig meny nyttig meny

Just nu har vi ett specialerbjudande, där du får tillgång till I FORM hela sommaren för endast 49 kr.

ERBJUDANDE: Få 3 månader för 49 kr.


Newsletter background